Google Ads bude odstraňovat možnost nabízení zrychlených reklam příští měsíc

Google Ads bude odstraňovat možnost nabízení zrychlených reklam příští měsíc

Google Ads nedávno oznámil nastávající změnu, která přijde k možnostem nabízení reklam. Změny se začnou dít od sedmnáctého září. Možnost zrychleného nabízení reklam (Accelerated delivery) bude odstraněna a jedinou možností bude standardní nabízení reklam pro kampaně Vyhledávání a Nakupování, stejně tak jako pro kampaně se sdílenými rozpočty.
 
Automatický přechod prvního října.
 
Jakákoliv kampaň Nakupování či Vyhledávání nebo kampaň se sdíleným rozpočtem, která bude stále používat urychlené nabízení reklam, bude automaticky změněna na standardní nabízení reklam a to zcela automaticky prvního října.
 
Možnost zrychleného nabízení reklam bude stále dostupná pro video a zobrazovací kampaně, uvedl Google.
 
Proč ta změna?
 
Inzerenti si typicky volili urychlené nabízení reklam, když byl jejich cílem pohánět co možná nejvíce převodů, jak jen to bylo možné, s tím cílem nákladů na převod. Tohle je obzvláště časté pro e-komerční inzerenty, kteří jsou ochotni utratit spoustu peněz, dokud budou jejich počty dávat smysl. Zvolili si proto urychlené možnosti nabízení reklam a nastavili jejich denní limity dostatečně vysoko, aby zajistili, že jejich reklamy budou nabízeny tak často, jak jen to je možné, po celý den. Byla to zvláště oblíbená volba pro Nákupní kampaně.
 
Avšak Google uvádí, že způsob, jakým urychlené nabízení reklam funguje,  může tuto volbu učinit jako neefektivní. Očividně, pokud máte omezený denní rozpočet, zvolením si urychleného nabízení může znamenat, že vaše reklamy se přestanou nabízet možná ještě před koncem dne. Avšak GOogle také poznamenává: „tato metoda může navýšit CPC díky navýšené konkurenci hned ráno nebo neúmyslně může utratit všechen váš rozpočet v dřívějších časových pásmech.“
 
Google uvádí, že standardní nabízení reklam bylo zlepšeno, aby bylo daleko předvídající: „standardní nabízení reklam bere v potaz očekávánou výkonnost reklamy napříč celým dnem a očekává maximalizaci výkonnosti v rámci denního rozpočtu.“
 
Se standardním nabízením reklam, váš rozpočet je rozložen po celý den nebo po časových úsecích, které naplánujete pro vaši reklamu. Google uvádí, že: „optimalizuje vaše utrácení, aby bylo daleko efektivnější v cílení na inventáře, které uživatel vyhledává (například uživatel vyheldává váš produkt či službu),“ na rozdíl od urychleného nabízení reklam, o kterém GOogle tvrdí, že je méně „optimalizované“.
 
Vaše možnosti.
 
Google doporučuje zvolit si strategii přihazování s maximalizací převodů či maximalizací kliknutí, abyste indikovali vaše upřednostnění výkonnosti pro kampaně, které dříve používaly urychlené nabízení reklam. A samozřejmě, používejte plánování reklam ke správě toho, kdy se vaše reklamy zobrazí a jaké úpravy přihazování se budou dít, jestli se bude ubírat nebo navyšovat přihazování během určitého času dne. (byť plánování reklam GOogle bere v potaz také časové pásmo vašeho účtu.)
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Ano, jeto bezpochyby ztráta další páky a pravděpodobně bude oplakána mnoha inzerenty. Avšak je to také indikace toho, že GOogle věří v jeho algoritmy strojového učení, které jsou nyní lépe vybaveny k optimalizaci kampaní. V tomto případě nám říká, že může lépe optimalizovat nabízení reklam na základě cílů inzerenta a kontextuálních signálů požadavku, spíše než relativní hrubé volby ukazování reklam tak často a brzo. Čas ukáže těm, kteří právě nyní používají urychlené nabízení reklam. Začněte se připravovat na tuto změnu ještě teď.


Comments are closed.