Proč nezapomínat na SEO?
Kdo chce podnikat, a to i na internetu, musí dosáhnout v první řadě jednoho. A to ziskovosti jeho byznysu. Když mu to nevynáší, je všechno ostatní nedůležité, bez zisků se tu nedaří zhola nic. A co je k tomu, aby si takový internetový podnikatel vydělal, potřeba? Logicky dostatek zákazníků. U internetových stránek tedy žádoucí vysoká návštěvnost.
Žádný web, který není nikým navštěvován, si prostě už z principu nic nevydělá. Kde není nikdo, kdo by platil, tam samozřejmě nejsou ani příjmy. A aby tyto byly, je prostě nezbytné na web žádoucí lidi přilákat. Jenže jak?
Zvyšování návštěvnosti webu je naprosto nezbytná, ovšem často také zdánlivě neřešitelná záležitost. Vždyť jak získat na svou stranu někoho, koho se nedaří současným webem oslovit? Dalším webem, který bude zřejmě stejně neúspěšný? To sotva. Obvoláváním neznámých lidí nebo rozesíláním e-mailů se žádostí, aby ti oslovení nahlédli na daný web? To by možná mohlo pár návštěvníků přivést, jenže neznámí lidé takové oslovení nejspíše ignorují. A když sem zavítají, možná jen jednou jedinkrát.
Tudy tedy cesta nevede. A kudy vede? Jak se dá zajistit webu tolik potřebná dostačující návštěvnost? Nejednou pouze s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače. A sice proto, že vyhledávače rozhodují v naší době o tom, co kdo na internetu najde a zřejmě i využije, a tudíž je záhodno být s nimi zadobře. A to tím, že se z webu odstraní to, co na něm vyhledávačům vadí, případně se doplní to, co tu ke škodě webu schází. A od toho je tu právě SEO, tedy ona zmíněná optimalizace.
Optimalizace ale spočívá v provádění mnoha různých činností a mělo by se jí rozumět, aby byla provedena tak, jak zabere. A proto by měla být svěřena do rukou odborníků na linkbuilding, copywriting, volbu správných klíčových slov, reklamu atd. Protože jenom tak je jistý dohodnutý výsledek. Na rozdíl od laických pokusů, u nichž je těžké říci, jak dopadnou.