Kvalita poráží kvantitu
Oblast SEO optimalizace se neustále vyvíjí a každý den se dostávají do popředí nové postupy a techniky, jak zajistit co možná nejlepší umístění webové stránky. Aktuálně patří mezi nejoblíbenější postupy tvorba kvalitního obsahu, kterou využívá více a více společností i jednotlivců. Přichází tedy doba, kdy bude technické SEO spíše doplňkem a obsah se postará o všechny výsledky?
Dva názorové tábory
Stejně tak jako všude, i v SEO optimalizace je několik názorových táborů, které prosazují svojí filozofii a používají specifické nástroje. Mezi těmito tábory nalezneme i profesionály, kteří razí politiku kvalitního obsahu. A jak se zdá, tato politika je správná a v posledních pár měsících přináší skvělé výsledky.
A i přes to, že má politika kvalitního obsahu svá negativa (zpravidla velké náklady), vypadá to, že bude v budoucnu patřit mezi neúčinnější strategie.
Co je vlastně kvalitní obsah?
První věc, kterou bychom měli udělat, je definice toho, co je vlastně kvalitní obsah a jaké parametry by měl mít. To ale není vůbec jednoduché a to kvůli tomu, že kvalitním obsahem může být v podstatě cokoli bez ohledu na to, zda se jedná o text, video nebo obrázky. Stejně tak nezáleží na tom, jak dlouho se daný obsah tvořil a kolik peněz do něj bylo třeba investovat. I kvůli tomu nelze kvalitní obsah přesně definovat a přiřadit mu určité vlastnosti.
V samé podstatě by ale měl být tím, co uživatelé chtějí na stránce najít a měl by se zobrazit v tu správnou dobu, kdy ho uživatele chtějí vidět.
Strojové učení očima Larryho Kima
Specialisté z oblasti PPC reklamy zajisté znají Larryho Kima, který se angažuje v mnoha společnostech a již dlouhou dobu působí v tomto odvětví.
Podívejme se ale na jeho názor a pochopení strojového učení, které by nám mohl pomoci lépe pochopit důležitost kvalitního obsahu. Kim napsal velice zajímavý a dobrý článek pro Search Engine Journal, ve kterém vysvětlil, jak přesně strojové učení funguje a co je jeho hlavním účelem.
Výsledkem, ke kterému došel, bylo že Google je stále lepší a lepší v odhalování webových stránek, které nenabízí dostatečně pohodlné prostředí pro uživatele a že se tento fakt promítá do jejich hodnocení.
Eric Enge a vliv strojového učení na hodnocený kvalitní obsah
Eric Enge je jedním z těch, kdo miluje data a nevyužívá techniky jen proto, že jsou právě populární a oblíbené. Z toho vyplívá i jeho test, který zaměnil nezajímavý a obecný text za přesně padnoucí text s vysokou výpovědní hodnotou.
Výsledky jsou ohromující. Webové stránky, na kterých byl změněn obsah na vysoce kvalitní, zvýšily svou návštěvnost až o 68%. Prokázalo se tak, že dobře vytvořený obsah vysoce převyšuje dřívější využívané praktiky a že technické SEO pomalu ale jistě zaostává.
Zároveň z výsledků plynou tyto dva fakty:
- Relevantní obsah zaměřený na návštěvníka vysoce převyšuje obsah, který nemá s tématem webu či stránkou tolik společného
- Obsáhlejší (ale stále kvalitní) obsah působí na SEO lépe nežli obsah krátký
Obsah, který návštěvník objeví, by měl také nabízet více informací o tématu a to bez tlaku na zmínění klíčových slov. Koneckonců klíčová slova na stránce ani nemusejí být, pokud je obsah kvalitní a nabízí dostatek informací. I přes absenci klíčových slov totiž bude SEO výsledek skvělý a hravě překoná i weby, kde jsou klíčová slova v textu hned několikrát.
Shrnutí
Mohli bychom představit mnoho dalších studií a testů, které s touto tématikou souvisí a porovnávají dřívější SEO postupy s tvorbou kvalitního obsahu.
Co je tedy nejdůležitější zásadou při úspěšné SEO optimalizaci v podobě kvalitního obsahu? Vytvářejte obsah pro své uživatele, sledujte jejich potřeby, investujte čas i finance do textů, obrázků i videí a nabídněte návštěvníkům co možná nejlepší pohled na Vás, vaši firmu nebo vaše produkty. Google se Vám za to odmění dobrou pozici při vyhledávání a to bez opakování klíčových slov a jiných technik, které dříve byly pravidlem.
Vytváření kvalitního obsahu není vždy snadné a může trvat i několik měsíců, nežli se ke kvalitnímu obsahu dopracujete. Rozhodně se to ale vyplatí. Není přitom třeba kompletně měnit celý obsah vašich webových stránek. Můžete zkrátka začít se změnami těch stávajících a přizpůsobit je potřebám vašich návštěvníků.
Pokud jste obsah zatím nevytvořili, máte skvělou možnost, zapracovat na něm již od začátku a vydat se správným směrem. Pomoci Vám s tím mohou některé z těchto otázek.
- Proč uživatel navštívil můj web?
- Získal návštěvník všechny potřebné informace?
- Přesvědčí můj obsah uživatele znovu přijít?
Vždy je třeba si pamatovat jednu zásadu. Pokud uživatelem nenachází na webu to, co hledá a musí pro informace jinam, je obsah vytvořen špatně. V takovém případě je třeba celý obsah přepracovat a nabídnout uživateli informace, které hledá.
Úžasná vlastnost, kterou kvalitní obsah disponuje, je to, že nemá v podstatě žádná pravidla. Tvořit ho můžeme z textu, videí, obrázků nebo i jiných forem komunikace a variací jsou miliony. Využijte svojí kreativitu a nabídněte návštěvníkům opravdu kvalitní obsah, který je zaujme. S výsledky budou spokojeni nejen vaši návštěvníci, ale i Vy a to díky dobrým výsledkům v SEO optimalizaci.