Kvalita poráží kvantitu

Kvalita poráží kvantitu

Oblast SEO optimalizace se neustále vyvíjí a každý den se dostávají do popředí nové postupy a techniky, jak zajistit co možná nejlepší umístění webové stránky. Aktuálně patří mezi nejoblíbenější postupy tvorba kvalitního obsahu, kterou využívá více a více společností i jednotlivců. Přichází tedy doba, kdy bude technické SEO spíše doplňkem a obsah se postará o všechny výsledky?


 
Dva názorové tábory
Stejně tak jako všude, i v SEO optimalizace je několik názorových táborů, které prosazují svojí filozofii a používají specifické nástroje. Mezi těmito tábory nalezneme i profesionály, kteří razí politiku kvalitního obsahu. A jak se zdá, tato politika je správná a v posledních pár měsících přináší skvělé výsledky.
 
A i přes to, že má politika kvalitního obsahu svá negativa (zpravidla velké náklady), vypadá to, že bude v budoucnu patřit mezi neúčinnější strategie.
 
Co je vlastně kvalitní obsah?
První věc, kterou bychom měli udělat, je definice toho, co je vlastně kvalitní obsah a jaké parametry by měl mít. To ale není vůbec jednoduché a to kvůli tomu, že kvalitním obsahem může být v podstatě cokoli bez ohledu na to, zda se jedná o text, video nebo obrázky. Stejně tak nezáleží na tom, jak dlouho se daný obsah tvořil a kolik peněz do něj bylo třeba investovat. I kvůli tomu nelze kvalitní obsah přesně definovat a přiřadit mu určité vlastnosti.
 
V samé podstatě by ale měl být tím, co uživatelé chtějí na stránce najít a měl by se zobrazit v tu správnou dobu, kdy ho uživatele chtějí vidět.
 
Strojové učení očima Larryho Kima
Specialisté z oblasti PPC reklamy zajisté znají Larryho Kima, který se angažuje v mnoha společnostech a již dlouhou dobu působí v tomto odvětví.
 
Podívejme se ale na jeho názor a pochopení strojového učení, které by nám mohl pomoci lépe pochopit důležitost kvalitního obsahu. Kim napsal velice zajímavý a dobrý článek pro Search Engine Journal, ve kterém vysvětlil, jak přesně strojové učení funguje a co je jeho hlavním účelem.
 
Výsledkem, ke kterému došel, bylo že Google je stále lepší a lepší v odhalování webových stránek, které nenabízí dostatečně pohodlné prostředí pro uživatele a že se tento fakt promítá do jejich hodnocení.
 
Eric Enge a vliv strojového učení na hodnocený kvalitní obsah
Eric Enge je jedním z těch, kdo miluje data a nevyužívá techniky jen proto, že jsou právě populární a oblíbené. Z toho vyplívá i jeho test, který zaměnil nezajímavý a obecný text za přesně padnoucí text s vysokou výpovědní hodnotou.
 
Výsledky jsou ohromující. Webové stránky, na kterých byl změněn obsah na vysoce kvalitní, zvýšily svou návštěvnost až o 68%. Prokázalo se tak, že dobře vytvořený obsah vysoce převyšuje dřívější využívané praktiky a že technické SEO pomalu ale jistě zaostává.
 
Zároveň z výsledků plynou tyto dva fakty:

  • Relevantní obsah zaměřený na návštěvníka vysoce převyšuje obsah, který nemá s tématem webu či stránkou tolik společného
  • Obsáhlejší (ale stále kvalitní) obsah působí na SEO lépe nežli obsah krátký

Obsah, který návštěvník objeví, by měl také nabízet více informací o tématu a to bez tlaku na zmínění klíčových slov. Koneckonců klíčová slova na stránce ani nemusejí být, pokud je obsah kvalitní a nabízí dostatek informací. I přes absenci klíčových slov totiž bude SEO výsledek skvělý a hravě překoná i weby, kde jsou klíčová slova v textu hned několikrát.
 
Shrnutí
Mohli bychom představit mnoho dalších studií a testů, které s touto tématikou souvisí a porovnávají dřívější SEO postupy s tvorbou kvalitního obsahu.
 
Co je tedy nejdůležitější zásadou při úspěšné SEO optimalizaci v podobě kvalitního obsahu? Vytvářejte obsah pro své uživatele, sledujte jejich potřeby, investujte čas i finance do textů, obrázků i videí a nabídněte návštěvníkům co možná nejlepší pohled na Vás, vaši firmu nebo vaše produkty. Google se Vám za to odmění dobrou pozici při vyhledávání a to bez opakování klíčových slov a jiných technik, které dříve byly pravidlem.
 
Vytváření kvalitního obsahu není vždy snadné a může trvat i několik měsíců, nežli se ke kvalitnímu obsahu dopracujete. Rozhodně se to ale vyplatí. Není přitom třeba kompletně měnit celý obsah vašich webových stránek. Můžete zkrátka začít se změnami těch stávajících a přizpůsobit je potřebám vašich návštěvníků.
 
Pokud jste obsah zatím nevytvořili, máte skvělou možnost, zapracovat na něm již od začátku a vydat se správným směrem. Pomoci Vám s tím mohou některé z těchto otázek.

  1. Proč uživatel navštívil můj web?
  2. Získal návštěvník všechny potřebné informace?
  3. Přesvědčí můj obsah uživatele znovu přijít?

 
Vždy je třeba si pamatovat jednu zásadu. Pokud uživatelem nenachází na webu to, co hledá a musí pro informace jinam, je obsah vytvořen špatně. V takovém případě je třeba celý obsah přepracovat a nabídnout uživateli informace, které hledá.
 
Úžasná vlastnost, kterou kvalitní obsah disponuje, je to, že nemá v podstatě žádná pravidla. Tvořit ho můžeme z textu, videí, obrázků nebo i jiných forem komunikace a variací jsou miliony. Využijte svojí kreativitu a nabídněte návštěvníkům opravdu kvalitní obsah, který je zaujme. S výsledky budou spokojeni nejen vaši návštěvníci, ale i Vy a to díky dobrým výsledkům v SEO optimalizaci.


Comments are closed.